Ma nagyon jó tapasztalatokkal gazdagodtam az itteni egészségügyi ellátással kapcsolatosan. 

Helyszín ismét a Haywards Heath-i kórház (Princess Royal Hospital) ahol olyan nagyon kedvesek voltak velünk a múltkor is.

Most időpontra mentem oda 2:30-ra.

A kórház elég messze van a vasútállomástól (konkrétan a Haywards Heath tábla után/előtt) viszont így csupa zöld körülötte minden. A világos előtér után egy tágas előcsarnokba jut az ember, itt középen a recepcióspultnál két idős úr üldögélt, tőlük kértem útbaigazítást.

A járóbeteg felvételnél heten álltak előttem, ekkor volt 2:15, ráadásul az ablak mellett az alábbi felirat virított: "Új számítógépes rendszert vezettek be a kórházban, emiatt esetlegesen lelassulhat a munka. A kényelmetlenségért elnézést kérünk." Na itt ijedtem meg, hogy el fogok késni.

Legnagyobb meglepetésemre a betegirányító fickó nagyon gyorsan dolgozott - hipp-hopp sorrakerültem  - és mikor leültem a váróban, hogy elővegyem a könyvemet már oda is lépett hozzám egy nővérke, hogy menjek a hátsó váróba, mindjárt szólítanak. Ekkor volt 2:22 perc.

Ismét előkotortam a könyvemet, olvastam két sort mire már oda is lépett hozzám egy újabb mosolygós nővérke és bekísért egy szobába, hogy várjak itt az orvosra.

Egy pillanatra azt hittem sci-fibe csöppentem. Gondoltam na biztos most jön a feketeleves, várhatok órákat az orvosra, de perceken belül beállított egy nagyon mosolygós úriember, fehér köpeny nélkül és bemutatkozott majd végigvette velem ismét a kórtörténetet, mikor kezdődött, kezelte-e az orvosom valamivel stb. Mikor mindent leírt, kiment egy nővérkéért és mondta, mindjárt megvizsgál.

Felültem a vizsgálóasztalra és pár pillanat múlva ismét kopogtattak, jött az orvos és vele egy nővérke aki végig ott állt az ágy lábánál a vizsgálat alatt. Végig nagyon-nagyon kedvesek voltak, a doki megnyugtatott, hogy úgy tűnik semmi komoly, de a biztonság kedvéért csináljunk egy mammográfiát. Nemsokára beküldi a radiológus kolleganőt és megbeszélhetem vele a részleteket.

Kedvesen elköszönt, mégegyszer megnyugtatott és nemsokára már kopogott is a radiológus. Ő Caroline-ként mutatkozott be és hozott magával egy kiskönyvet a mellfájdalomról. Kérdezett, én válaszolgattam neki (türelmesen megvárta míg összekaptam a gondolataimat, mert alapvető szavak nem jutottak eszembe az idegességtől), felírt egy szert amit még kipróbálhatok fájdalom esetén és megadta a saját kórházi telefonszámát, hogy hívjam nyugodtan ha kérdésem lenne.

Kaptam egy papírt amivel el kellett sétálnom a radiológia recepciójára a mammográfia időpont miatt. Jövő hét péntekre kaptam is időpontot és részletes leírást arról miből áll a vizsgálat.

2 óra 52 perckor már úton voltam az állomás felé.

Mindenki nagyon kedves és barátságos volt velem, a recepcióshölgytől kezdve az orvosig az egész stáb és bár kicsit meg voltam szeppenve a vizsgálatok miatt, sikerült feloldaniuk a feszültséget, nem éreztem kiszolgáltatottnak magam egy percig sem. Innen is hálás köszönetem nekik. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hicudzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr575549989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2009.06.12. 20:07:54

Hasonló volt nekünk az itteni nőgyógyi. Nagyon aranyos-helyes néni vizsgált, nagyon figyelt rám, és mikor látta hogy halál ideges vagyok és nem értem minden szavát lelassított, megismételte ha kellett.... Viszont a biztosító kavar még mindig valamit, és most megy az oda-vissza levelezés...

Dóri 2009.06.12. 21:47:52

Akkor igazán hamar végeztél! Remélem az új szer hat, vagy legalább kiderül hogy nincs semmi nagy gond.

potti 2009.06.12. 21:48:52

Oltás történet. Tavaly kezdődött,mikor kaptunk egy levelet,hogy a nagyobb fiamnak kell oltást kapnia,menjünk időpontért a rendelőbe.Semmi gond,el is mentünk.De más előtte,mikor még csak bejelentkeztünk az itteni orvosnál,már akkor kiírtuk a gyerekek magyar kiskönyvéből hogy mikor milyen oltásokat kaptak.Ezek után elmentünk az oltásért.Akkor mondta az ápolónő,hogy ezt az oltást már rég meg kellett volna kapnia.Igen,itt az MMR oltást 4-5 évesen kapják,fiam meg már 6 éves volt.De mielőtt megkapta,megint egyeztettünk oltásokat,időpontokat.Ősszel a kisebbnek is kellett oltás,akkor megint ment a fénymásolás,az oltások lefordítása magyarról angolra,időpontokkal együtt.Most egy hete megint jött levél,hogy a nagyobbnak megint kell oltás.Na,akkor kezdtem utána nézni,hogy és vajon milyen,mikor elvileg nem kéne neki semmilyen.Igen,hibás vagyok,hogy a tavalyi levelet nem tettem el,nem is írtam be a kiskönyvébe,hogy pontosan mikor és mit kapott itt.Bementünk a levéllel,hogy itt valami gubanc van,mert nem jár a nagyobbnak semmi.Kérdeztük,hogy mit kapott tavaly.Mondták,hogy az MMR1-et.Mi van?????Hiszen azt megkapta Magyarországon,nem is tudom hány hónaposan.Bementünk az orvoshoz,előadtuk neki is,hogy ez így nem jó.Utána nézett,kiderült hogy az egészségügyi központban,ahol ezt nyilvántartják,nem tartották rendesen nyilván,nem vették figyelembe,hogy a fiam már megkapta az 1-est kisbabaként,és ezért beadták neki még egyszer tavaly.Na akkor sápadtam le.De elég rendesen.Azt mondta az orvos,hogy nem jár most neki semmilyen oltás.Egyúttal megnyugtatott,hogy a két oltás teljesen ugyan az.Csak a nevükben különböztetik meg,hogy az egyik MMR1,a másik MMR2. Ezt csak azért írtam le nektek,ha esetleg nektek is lenne ilyen keverés,nem kell kétségbe esni,az orvosnál össze lehet vetni az itteni gyakorlatot a magyarországival,és akkor kiderül,hogy kell-e valójában,vagy nem.Az viszont előny,ha itt van a magyarországi kiskönyv,mert abba benn van pontosan,hogy melyiket mikor kapta meg a gyerek.Anyamadár,utólagos engedelmeddel beteszek ide egy linket,az EU-s oltásokról egy táblázat,hogy melyiket hol mikor kell kapnia a gyereknek. http://www.ketezeregy.hu/oltas/index.html

116268 2009.06.12. 22:00:54

anyamadár - no végre, egy pozitív az NHS-ről. :-D

116268 2009.06.12. 22:11:10

potti, az oltási nyilvántartás ott tényleg tiszta káosz, nekünk nem is tudom, jött-t valaha teljesen jó értesítés. Pedig a pici csak ott lett beoltva, nem kapott még előtte semmit máshol. Szerencsére tudtam, mikor mi jön, és szóltam, h. nem stimmel a papír - ők meg csak bólogattak, hogy hát igen, ez ilyen... A végén, mikor már minden megvolt, de még mindig jött papír, mondták, hogy ha még jönne valami, just ignore. :-D Szerintem a ti oltásotokkal sem volt semmi gond, csak a rendszerbe került be 1. MMR-ként, nem? Hiszen a nővér is mondta, hogy ez az ottani 4-5 éves kori oltás pótlása, ami már a második. Amit ott valamiért fontosnak tartanak boosternek hívni, különben félő, hogy nem érvényes :-D - de ez már a mi sztorink egy része. :-D

potti 2009.06.12. 22:16:33

Végül is nem tudom,hogy a rendszerükbe volt-e 1-es néven,vagy esetleg tényleg azt kapta,de most már tudom,hogy ennek nincs is jelentősége.Hiszen ez olyan,(hülye példa jön,bocs,hirtelen ez jutott eszembe)hogy iszol egy kis vizet.Aztán később megint iszol,mert az előző nem volt elég.Ugyan azt a csapvizet iszod,csak az első kisebb adag volt.:)))

potti 2009.06.12. 22:21:00

Mondjuk akkor lett volna gubanc,ha valami teljesen más oltást adnak be neki.De most az lesz,hogy a táblázat alapján összevetem,hogy mi az amit még megkéne kapnia,vagy már meg kellett volna kapnia.

116268 2009.06.12. 22:44:58

potti, az MMR-nél az 1-es és 2-es csak sorrend, nincs külön oltóanyag, ugyanazt adják mindkétszer (MMR II vagy priorix vagy nem tudom, mi még). Szerintem "csak" a rendszerben volt a hiba és a nővér képben volt, és biztos feltűnt volna neki, ha valami nem stimmel. Minket pl. még fel is hívtak egyszer a helyi központból, hogy biztosak legyenek, hogy is volt a korábbi oltásainkkal - de a nyilvántartásba ez sehogy sem ment át. :-D De azért mindenképp jó ötlet összeírni.

potti 2009.06.12. 22:50:14

Igen,épp ezt próbáltam itt fejtegetni,hogy szerencsére nem baj,hogy megkapta,mert itteni rend szerint meg is kellett volna már kapnia.Azért annak örülök,hogy jó vége lett a dolognak.

116268 2009.06.12. 22:50:14

Vicces, hogy most meg én nyugtatlak téged, hogy nem is annyira életveszélyes hely az az Anglia... :-D De tényleg, én úgy láttam, hogy ennek a nyilvántartó rendszernek a hiányosságairól tudnak az ott dolgozók és ezért óvatosan bánnak vele, ezerszer leellenőriznek minden adatot, mielőtt beadnának valamit.

jidele 2009.06.14. 13:25:46

jó rendszer... mmint az oltások elkavarása... Nálunk a gyereket kavarták el: kapott a férjem egy felszólítást, hogy Dianna nevű lányát vigye oltatni. Felhívtam a védőnőt, mondom Dina, és be van oltva. Igen? Akkor jó...

Hinatadono 2013.01.28. 00:28:38

Az igazse1g az, hogy nagyon jf3nak tatorm ezt az előny-he1tre1ny rendszert, de az e9n megle1te1som az, hogy a kaland alatt ezt ele9g nehe9z kije1tszani/megmutatni!Egyszerűen a modul leje1tsze1se1hoz szfckse9ges időbe nem igaze1n fe9r bele! Re1ade1sul ehhez egy olyan KM is kell, aki erre vevő! Tehe1t egyet kell e9rtenem Schifer-el, abban, hogy hie1ba a jf3l kif6tlf6tt tulajdonse1gok halmaza , ha nem tale1l figyelő szemekre/ffclekre! dagy csupe1n egy plusz adat a karakterlapon e9s plusz pont a karakteralkote1skor!Nem mondom azt, hogy nem esik jf3l nekem is tf6bb Tp-ből gazde1lkodni, de ha me1r re1sze1ntam az időt, igenis ha fagy alakul a kalandban, szedvassanak meg a negatedv tulajdonse1gaim, ezzel is szednesedtve, szf3rakoztatf3bbe1 te9ve a je1te9kot!
süti beállítások módosítása