A speciális tanterv
2010.08.10. 15:10
A "Hónapok óta titkolom" posztban említettem, hogy bővebben leírom majd a pszichológustól kapott új tantervünket (amit megküldtek az iskolának is), hát erről fog szólni ez a mai írás.
Júniusban jött ki a helyi tanács által megbízott pszichológus aki egy egész napot töltött az iskolában, erről itt írtam kicsit részletesebben. Az elkészült beszámolót és jelentést kézhez kaptuk mi is és az iskola is. Ebben részletes leírás szerepel az előzményekről, magáról a megfigyelésről, de számunkra a legfontosabb része az új tanulmányi terv.
A pszichológus 10 pontban foglalta össze a legfontosabb teendőket (ezeket kivonatolva írom csak le, akit érdekelnek a részletek szóljon):
1. Mindig korán jelezni neki, pl. hogyha elpakolós idő jön. Nemcsak szóban, hanem képpel is mutatni. Ennél segítség lehet, hogyha lenne egy saját órája amin megmutatják neki mikor kell elpakolni.
2. Képes időbeosztást kell készíteni neki, amin nyomon követheti a napirendet.
3. Bizonyos tevékenységeknél meg kell hagyni neki a választás lehetőségét. Két táblát készíteni egyikre rátenni az elvégzendő feladatokat, a másikra pedig a már elvégzetteket. Ez segít rávezetni arra, hogy ne csak az építő-játékokkal játsszon, hanem más tevékenységeket is próbáljon ki.
4. Amikor beszélnek hozzá, használjanak egyszerű nyelvezetet, az irónia, a speciális kifejezések (pl. kutyául érzem magam), szólások összezavarhatják ezért ezeket szorítsák a minimumra.
5. Mindig a nevével kezdjék amikor új utasítást adnak neki, hogy a figyelmét oda tudja összpontosítani.
6. Mikor kötött foglalkozás van, biztosítani kell neki, hogy két tevékenység közül választhasson, illetve ő döntheti el milyen sorrendben szeretné végrehajtani azokat.
Ennél ismét a képes időbeosztást érdemes használni, illetve a "kész feladatok" és "nem kész feladatok" táblát.
7. Bármilyen változás következik be a napi rutinban, előre kell jelezni neki. Időben felkészíteni rá.
8. Hétköznapi iskolai eseményeket eljátszani vele, képekkel illusztrálva elmesélni akár többször is. Pl.: mit kell csinálni ebédidőben.
9. Egy saját csendes helyet biztosítani neki (az iskolában van ilyen) ahova elmehet szünetben, illetve ha kis csendre és nyugalomra vágyna, távol a többiektől.
10. Amennyiben csoportmunkára vagy páros munkára kerül sor, mindig fel kell hívni a figyelmét az alapvető szabályokra. Hogyan kell együttműködni a többiekkel.
Mindezek mellett jó lenne ha szeptembertől teljes időben tudna iskolába járni.
Szóval nekem nagyon tetszik ez az új rendszer, remélem kap annyi pénzt az iskola, hogy meg is tudják valósítani.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.