Nem tudom mi legyen...

2010.12.01. 19:24

Egy barátnőm felhívta a figyelmem a médiatörvény-tervezetre, miszerint:

"2011-től a Médiahatóság feladata lesz nemcsak a tévék és rádiók, hanem a nyomtatott lapok és internetes hírportálok felügyelete is. A tervezet a korábbi médiatörvénytől eltérően „változatos szankciótípusok alkalmazását teszi lehetővé”. Így a jogsértő nyomtatott és online sajtótermékeket 25, illetve 10 millió forintra, a piacon „túlsúlyos” tévéket és rádiókat viszont 50, de akár 200 millió forintra is megbüntethetik, sőt el is hallgattathatják. [...]

A törvénycsomag másik újítása, hogy a szerkesztett blogokra is kiterjed, bár ez médiajogászok szerint értelmezés kérdése: elméletileg, ha ketten szerkesztenek egy blogot, és azon híreket is közölnek, akkor bizony számon lehet majd kérni rajtuk is a szabályokat, ellenkező esetben legfeljebb tízmilliós bírsággal számolhatnak, ami egy blog esetében egyenlő lehet a megszüntetéssel."

Tehát ha közerkölcsöt sértek a blogbejegyzésemmel (vajon a punci szó használata már közerkölcssértés lenne?), vagy kritizálni szeretném a rendszert, akkor bárki felnyomhat és fizethetek tizmillát?

Tudom, hogy ez elég vicces nyafogás a részemről, hiszen csak egy szimpla család, Anglia blog vagyunk, csakhogy nekem nem tetszik ez a nagy ellenőrzés, nagyon nem. Olyan nagy testvéres érzésem lett tőle...

(a teljes cikk itt)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hicudzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr765550324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2010.12.01. 19:59:15

Emő, mi is éppen ezt néztük tegnap...és hát...na nem is írom le mit gondoltunk..de jó döntés volt blogot költöztetnem asszem. Bár ki tudja ugye, lehet elég az ha magyarul írok egy külföldi blogszerverre...

58775 2010.12.01. 20:03:13

Én máris regisztráltam külföldi blogszerverre, bár a freeblogosokat nagyon csípem. De ki tudja mi lesz? Lehet, hogy inkább költözöm...

kinga 2010.12.01. 22:42:03

Szia, a cél szerintem jó,vagyis a cél az, hogy megszüntessék pl. pedofil, v. kisebbséget szidalmazó oldalakat. A te blogod biztosan nincs veszélyben, mert törvénybe ütköző kijelentéseid nincsenek (az említett szó leírásával nem sértesz közerkölcsöt :), de van aki olyanokat ír ezzel a szóval kapcsolatban, aki már igen. Mint szülő, mint ember megérthető, h a neten se legyen olyan tartalom, amit az utcán sem tehetsz meg (fenti két példa), vagy egy blogon se rágalmazhass stb. Szerintem, ami nagyon aggasztó az az, hogy a bíróságot kihagyják az eljárásból. Sok vita lesz, és szerintem az Eu-nak is lesz egy-két szava :) A blogod szupi, nehogy titkosítsd :)))) üdv: kinga

Ziebi 2010.12.02. 06:34:20

Ha ez azt jelentené amit írsz, akkor még azt mondom hagyján, bár a bíróságos lépést akkor sem jogos elvenni. De félek ez itt ilyen hasraütés szerűen fog menni, pár ember dönt ezekről, és ha nekik pl. nem tetszik hogy te a fogamzásgátlásról írsz, akkor majd kitalálnak valami indokot amiért ejnyebejnye lesz. Szóval nem kicsit, nagyon aggasztó a dolog.

Christine 2010.12.02. 08:00:38

A blogspotnál van lehetőség beállitani hogy a tartalom 18+ karikás. Ezzel azt hiszem ki lehet védeni ezt a közerkölcs izét....vagy mi. És igen. Mi van akkor ha külföldi blogszerverre ir valaki magyarul? Abba is joguk lesz belekötni? És hol van itt a szólás szabadság, meg a sajtó szabadság, meg a többi?

Nils Holgersonné 2010.12.02. 10:40:36

és hogy nyomozzák le, hogy kié a blog? ha mondjuk mindig egy internetkávézóból írsz? nem ilyen egyszerű azért ez. (mint ahogy az abortusz teljes betiltása sem, legfeljebb fogják magukat a nők, átkocsikáznak Szlovákiába, és megcsináltatják ott)

58775 2010.12.02. 11:47:15

[kinga](#11004236): Én valahogy úgy látom mint Ziebi. Ha benne lenne a bíróság a dologban, akkor kevésbé aggasztana. De itt pár ember fogja eldönteni. Még talán azt a magyar népmesét is betiltják a Dunán amiben a bíró okos lánya mutogassa a mellyeit? Vagy a királylány a csunyáját? Majd aztán nézünk, hogyha "No one expects the Spanish Inquisition*" felkiáltással be fognak törni a csúnya bloggerekhez. :))))) (*"Senki nem számít a spanyol inkvizícióra" Monty Python idézet)

58775 2010.12.02. 11:56:30

[kinga](#11004236): Aranyos vagy, nem fogok titkosítani! :) [Ziebi](#11004542): Engem is ez aggaszt... [Christine](#11004603): Szerintem abba nem lesz esély beleszólni.. A szólásszabadságot féltem én is. Mert az rendben van, hogy nem szabad uszítani, gyűlölködni, de hol lesznek a pontos határok? Ha leírom, hogy a szomszédaim lusták és büdösek akkor ők feltolhatnak engem rágalmazásért, vagy rosszhír terjesztésért? Ha leírom, hogy a Griffendélesek beképzelt majmok az már uszítás lesz vagy megsértek valakit a Harry Potter hívők közül? [Nils Holgersonné](#11004838): Ha nem nyomozzák ki, gondolom lenne annyi "hatalmuk", hogy bezárassák... Az pedig egy blognak kishalál, mert a odatévedő nem fogja tudni mi történt...

129361 2010.12.02. 12:40:07

Döbbenten olvasom a bejegyzést és a cikket is. Még az ékezeteimet is feltettem, hogy tisztább legyen egy esetleges nyelvőrnek amit írok. Lehet hogy rosszul értelmezem, de a cikk arról szól hogy a hírportálokat büntetik meg és nem a blogokat, mert a blog az egy bizonyos pontig csak NAPLÓ. A szólásszabadság teszi lehetővé, hogy mormogjunk a szandálokból lelógó lábujjakról, a csapnivaló ügyfélszolgálatokról és az érzéseinkről úgy általában. Természetesen egyet értek azzal, hogy egy hivatalos portál orrára koppintsanak amikor túllő a célon. Értem itt ez alatt a mélymagyarok kedvenc weboldalát, ahol férfi közszereplőket nőnek neveznek és amikor minden egyes sorukból csepeg a fajgyűlölet és láttam hogy egy általuk fajgyűlölőnek titulált kisebbségi lánynak még a címét is lehozták hozzátéve hogy oda nyugodtan lehet menni 'móresre tanítani'. Az éremnek két oldala van, de ha kell én benne vagyok mindenféle blogtüntetésben!

58775 2010.12.02. 12:46:58

[Mucifoci](#11005010): Igen főképp a hírportálokról szól a cikk, de ott van, hogy azt a blogot is büntethetik amit többen szerkesztenek. Mondom,engem legjobban a bíróság kivonása aggaszt a dologban. Az általad leírt uszító dolgokat tényleg kell szabályozni, de a bíróság, vagy egyéb független hatóság bevonásával.

74111 2010.12.02. 16:49:56

Én is olvastam tegnap ezt az ominózus tervezetet, meg is akadt rajta rendesen a szemem. Valahol egyet is értek, de a határok nincsenek lefixálva és ezzel van a bajom. Miért nem mondhatom el a véleményem? Akkor meg leszek büntetve? Bár ritkán, tényleg ritkán szoktunk politizálni, nem is ezért jött létre a blogunk, de azért mégis engedtessék már meg, ha néha-néha teleugrik a hócipellőm és morgok egyet. Na és ki dönti el, hogy ez a morgás belefér még, vagy nem? Csak halkan mondom, az EU a szólásszabadság szabályozását szerintem nem fogja engedni, joggal. Viszont ott a másik oldal! Teljesen véletlenül tévedtem már olyan oldalra is, hogy a hajam égnek állt tőle. Mai magyar nyegle szleng, szinte olvashatatlan. És büszke rá irója, mert ő le meri irni! Becsmérelnek, pocskondiáznak bárkit. Van, hogy üzött vadként rohanok el ezekről a helyekről. De erről nem is akarok többet irni, mert csak felhuzom magam. A hemzsegő helyesirási hibákról, olvashatatlan röviditésekről nem is beszélve (ez mondjuk a napi sajtóra is igaz sajnos). Mert ma ez a menő! Ha ezekre gondolok, akkor teljesen egyetértek a szabályozással. És itt megint előjön a kérdés, hogy hol a határ? Ki mondja meg?

kinga 2010.12.02. 18:33:10

Sziasztok, én is írtam,h a bíróság kihagyása a legaggasztóbb és ebben mindannyian egyetértünk :). Reméljük ebben a formában bedől a tervezet (szerintem tuti). Európai Alkotmány 71. cikk: "Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához. Ez a jog magában foglalja a véleményalkotás szabadságát, valamint az információk és eszmék megismerésének és közlésének szabadságát anélkül, hogy ebbe hatósági szerv beavatkozna, továbbá országhatárokra való tekintet nélkül."

58775 2010.12.02. 18:38:53

[kinga](#11005582): Reméljük a legjobbakat! :))

58775 2010.12.02. 18:44:33

[Csilla](#11005399): szerintem az a baj, hogy nem lehet pontos határokat meghúzni. :S Nyilván van ami tiltott lesz komolyan, de az tiltott most is...

21264 2010.12.07. 01:37:11

teljesen egyet értek, Emő, nekem sem tetszik a nagytestvéres érzés...

58775 2010.12.08. 17:24:53

[ana](#11013575): láttam facebookon a csoportot, majd megnézem majd jobban is, ha végre kilátoka fejemből :)

151335 2010.12.08. 20:42:17

Nem hiszem, hogy kulfoldi szerveren levo bloggal barmit is tudnanak kezdeni. A kurucinfo hirportal (mar ha megerdemli ezt a nevet) es vele sem tudtak mit csinalni. En egyfelol a teljes internetes szolasszabadsagot, masfelol a gyerekek "internet-neveleset" partolom. Szerintem bizonyos kor alatt nem is jo engedni a gyerekeket egyedul netezni.

Kamran 2012.06.03. 16:22:52

Kedves Pista Be1csi !Ma este nem tudok elmenni a tangf3harmonika edstere, mert me1r haza_ utaztunk, letelt az fcdfcle9s.c9n vagyok az a szőke kisle1ny aki ismeri a magyar nf3te1kat.Ke9pzeld! dagy tudom, hogy ismered az e9n zongora tane1rne9nimet akit fagy hedvnak, hogy Nick Andrea. Elmese9ltfck neki ,hogy milyen jf3t e9nekeltfcnk egyfctt.Most operett estre ke9szfclf6k Andi ne9nivel. Zongore1zni fogom a Te rongyos e9let cedmű dalt e9s e9nekelni fogom a Hajme1si Pe9ter, Hajme1si Pe1l cedmű operettet.Ha lesz időd edrje1l Nekem levelet.dcdvf6zf6llek e9s puszillak : Erős Laura
süti beállítások módosítása