Ezeket csinálta neki a tanára az év elején.

Ezek a jó viselkedés kártyák. Ha rákattintotok akkor nagyban látható.

Itt meg az egyéb tevékenység-kártyák:

Játék, bringaidő (nagyon szeret kint kerekezni, ezért amikor jobb idő van, akkor gyakran ezt választja jutalomként magának), evésidő (ez nemcsak az ebédet jelenti, hanem a gyümölcsevéskor is ezt a kártyát kapja).

Hát ez a szomorú arcocska azt jelenti, hogyha rosszat csinált akkor büntetésbe kell ülnie három percig (háromszor fordítják a kis homokórát), a valami új, azt jelzi neki, hogy valami újat fognak csinálni, egy homokórányi ideje van befejezni azt amit eddig csinált, a Tidy up meg takarítás.

Olvasás és írás, középen pedig egy érdekes három részes foglalkozás "plan, do, review". Ilyenkor a gyerekek kb. tíz percet kapnak arra, hogy tervet készítsenek a következő negyven percre. Lehet ez játék, találkozó egy baráttal, olvasás, írásgyakorlás, bármi. Majd amikor letelik az idő, akkor be kell számolniuk a tanároknak arról, hogy hogyan sikerült megvalósítani az eltervezett dolgokat.

Történet olvasás, tudomány (kísérletezés), művészet (rajzolás, festés, vágás, gyurmázás...)

Matek, testnevelés, iskolagyűlés.

Földrajz és számítógép-idő.

A bejegyzés trackback címe:

https://hicudzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr215550353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meastick 2011.02.02. 15:09:38

Nagyon tetszenek Emő! Elküldöm a linket Dudu tanárnénijének, hátha örül neki ő is. Mi nagyon jól fejlődünk itt az autista csoportban, bár nagyon jó a pedagógus. Rutinos-határozott... mindenesetre szépen olvasunk, és a számok is egész jól alakulnak. Amit nagyon imádok, hogy szép az írása is. Kicsit fáradékony, de a suliba is le tud pihenni. Viszont igazi pszichiátriai szakvélemény még mindig nincs...

Füles 2011.02.02. 15:20:48

köszönöm, hogy megmutattad. hogyan használják a kártyákat pontosan? ki van rakva a falra, hogy várhatóan ma mi minden lesz milyen sorrendben? vagy a következő foglalkozás előtt 5 perccel megkapja a kezébe, ilyesmi? most hogy mondod, az első csoportomnál (ezer éve, vagy nyolc) kiraktuk minden reggel az órarendet ilyen tépőzáras megoldással. juteszembe, főnökömmel állandó vita tárgya a tantárgyazás, ragaszkodott egy fix órarendhez. én meg mind a mai napig nem tudom szétszedni a matekot, a science-t, angolt, olvasást, írást, rajzot stb, minden héten van egy téma (pl most épp Food), és majdnem minden erről szól. egyszer le fogok bukni, hogy mondjuk kedden tízharminckor éppen nem matekozunk :-(

58775 2011.02.02. 15:34:42

[Meastick](#11141182): Ezek nagyon jó hírek! :) Nálunk az írással vannak gondok. Próbál ő nagyon, de a finommotoros dolgokon még finomítani kell, azokat egyenlőre leginkább csak legóépítésre tudja használni. Tavaly már elkezdett rajzolni is alakokat. Az utolsó vizsgálatra még mi is várunk. Várólistásak vagyunk még mindig... [Füles](#11141220): A kártyák így http://lh4.ggpht.com/_pb5zVW57H4k/TUkjkrCc3OI/AAAAAAAAAK8/DoulxFNxrlA/s512/014.JPG vannak összefűzve és amikor az adott tevékenység következik akkor neki külön megmutatják az ő kártyáján. A táblán itt is fent van sorban a tanrend (tépőzárral) meg reggel is megbeszélik, csak neki külön kell szólni sokszor. Ha mondjuk végigcsinált egy írásgyakorlatot akkor utána a kártyák közül kell megmutatnia, hogy mit szeretne csinálni. Bringázni vagy játszani, esetleg rajzolni. Hát tízharminckor éppen számoljátok a gyümölcsöket.:) Itt szét van bontva több csoportra az osztály pl. matekórán. Összevonják az évfolyamot és haladókra, középhaladókra és kezdőkre választják őket. Így a csoportban átmennek egy másik osztályterembe és ott tanulnak.

nanemarrr 2011.02.02. 17:01:25

Nagyon klasszak a kártyák! Beválni látszanak? Könnyebb Csongornak és Csongorral az élet a suliban?

Füles 2011.02.02. 17:41:33

köszönöm a magyarázatot :-) akartam is kérdezni, hogy megy neki az angol, hamar tanul, érdekli, szereti? mennyire érti, mit akarnak tőle? persze, számoltunk pont tegnap gyümölcsöket, aztán meg felvágtuk és megkóstoltuk és mondtuk, hogy savanyú vagy édes (science?), aztán aki akarta megszámolhatta a papaja magjait (ez megint matek), aztán lerajzolták, milyenek a gyümölcsök belül (na ez milyen tantárgy vajon?), aztán írtak néhány mondatot (angol??), aztán volt mese, amiben szerepeltek mindenféle kaják.... stb stb . szóval általában képtelenség szétszedni a tantárgyakat, és 60 perc alatt van legalább 5-6 teljesen különböző feladat vagy tevékenység, nem is tudom, mit csinálnék, ha 60 perc csak matek lehetne, kihalnánk mind. (angol rendszer szerint elsősök lennének a kölykök, jövőre lesz tényleg kőbe vésett órarendjük meg pár szaktanár is :-( baromság szerintem. egyik se angol anyanyelvű egyébként ebben a bandában, pedig szokott lenni, két éve a csoportom negyede angolul beszélt otthon.) ááá bocs sokat dumálok megint, de olvasnék is persze a témában, érdekel, hogy mit csinálnak a tieid az iskolában, de tudom, mennyire elfoglalt vagy. fogalmam sincs, hogyan van ennyi időd a blogolásra!

58775 2011.02.02. 21:14:55

[Füles](#11141572): Érteni érti az angolt, hogy mit kérnek tőle, de nem beszéli rendesen. Igeidőket nem használ, mindent úgy kezd, hogy: "Jekaman" Mutatja a robotját: Jekaman my robot! vagy kéri, hogy menjen vele valaki: Jekaman with me... Nekem nagyon tetszik az oktatási módszered. :) Írok még majd a suliról, most kaptuk meg a tanrendet mindkét gyereknek. Azt majd át tudom küldeni neked. De írok belőle posztot is. :)

lele 2011.02.03. 18:04:29

@Füles: Szemtelenül belemászok;itt Német.o.-ban az általános iskolában(1-4,Grundschule) három tantárgyat ismernek (zene,torna,idegennyelv és müvészet mellett) : matek,német és szakismeret(Sachkunde).Leforditattam a guglival és ezt "köpte" ki:Social studies classes.(nem tudom mennyire értelmes).Ezen az órán foglakoznak mind azzal ami nem az elözö kettöt érinti. Ha válaszhattam volna a tanitásmódszert, biztos a te "utadat" választottam volna a fiamnak,mert a változatosság és az összefüggö elméleti és praktikus tevékenységek jobban lekötik és maradandobbak mint a hagyományos szerkezetü tanitásnál.Csak igy tovább!

13764 2011.02.04. 19:10:30

Lele: sajnos amit én csinálok, az csak a magyar rendszer szerint óvodás korúakra vonatkozik, utána szétbombázzák az egészet, nem gyerekeket tanítanak, hanem tantárgyakat. de szerintem simán mehetne ilyesfélén tovább még vagy három évet, és biztosan sok rendszerben meg is csinálják.

Zsuzsa 2011.02.06. 00:11:13

Nahát, ezeken a kártyákon tiszta mashu! :-)))

Zsuzsa 2011.02.06. 00:25:32

[anyamadár](#11141266): az írással vannak gondok? Annyira elszomorít, amikor ilyeneket olvasok. :-( De hát tudod a véleményemet... Még csak most lett 6 éves! :-(

Füles 2011.02.06. 18:30:52

Nahh, csak nem egyszerre van a születésnapja azzal a kiskrapekkal, aki befújta az egész játszóterünket porraloltóval? Ó máris jobban át tudom érezni a csillagállást :-D írás: engedik neki a magyarul a szörnyű "postairón" néven futó vastag ceruza vagy ilyesmi használatát? Nálam a fiatalabbak seperc alatt lecsaptak azokra a vastag ceruzáimra, amik igazi göcsörtös fadarabok beléjük húzott grafittal, és ettől sokkal szebben, könnyebben megy nekik. Vagy vannak még olyanok, hogy aprócska gyöngyökből fűzött "tokot" lehet húzni a ceruzára, és ettől vastagabb. De az angol kollégám, aki eggyel lejjebb tanít, nagyon meglepődött ezen, hogy nehogy már egy hatévesnek nem jó a rendes ceruza, ő nem ad az ötéveseknek vastagot.

Tallin 2011.05.24. 09:48:15

Good point. I hadn't thoghut about it quite that way. :)
süti beállítások módosítása