találgatom vajon miből lehet. Sötétkék és papírszerű.  Fázom, de sajnos nem tudom felvenni a pulóverem, mert benne van a branül már a könyökhajlatomban, nem akarom lökdösni.

A mellettem lévő fotelba új beteg érkezik. Pontosan kettő és fél órája várok a kórház sürgősségi osztályán. Behoztak, mert nem kaptam levegőt annyira durván begörcsöltem.

Először a külső betegfelvételen fogadtak a (nagyon mogorva) nővérkék. Kedvességgel sem tudtam mosolyt csalni az arcukra. A kinti váró műanyag székei kemények és hidegek. Vettek vért, kaptam piros karszalagot (pirosat mert van gyógyszerallergiám) és vártam egy darabig. Behoztak egy csodaszép lányt, ugrált, fetrengett a fájdalomtól. Kapott oxigént. Mikor éppen nem fájt neki se annyira, meg nekem se annyira, akkor beszélgettünk pár szót. Mondta, hogy "itt kint mindig taplók a kínai nővérkék", sajnos ő már visszajáró beteg itt.

Na, de legalább egy ideje már átjöhettem a meleg váróba.

Itt vannak a papír (vagy milyen) függönnyel elkerített ágyak. Akinek nem jut ilyen - mint nekem -, az meg ül a nagyon kényelmes zöld fotelekben.

Egy idősebb úr mellettem nagyon rosszul van. A felesége próbálja tartani benne a lelket. Patakokban folyik a víz róla. Basszus hol a nővérke, a doki vagy valaki? Mindketten kétségbe vannak esve. Végre jön érte egy orvos.

A függöny mögül - amit éppen bámulok -, hirtelen kiabálás és sikoltozás hallatszik. Kiszalad a nővérke egy másik műszerért, nem akarom hallani mit csinálnak bent a pácienssel, de ez szinte lehetetlen ilyen körülmények között.

A váróban van még egy fekete srác, tiszta fehér (porvédelmi, vegyvédelmi, munkás? valamilyen fura anyagú) kezeslábasban, a feje a kapucniban. Három idegenrendész vigyáz rá. Éjfélkor leváltják őket. A következő csapat kissé lazább mint az előző volt. Közöttük nincs nyomozó, ők csak felvigyáznak.

Az új beteg aki leült mellém egy idősebb, erősen túlsúlyos úr, nagyon rosszul van ő is.

Pár perc múlva bevágtat az italautomatához egy, az előbb még igencsak csendes páciens. Részeg. Kegyetlenül. Seggmutogatós hálóingben korzózik, miközben nagyon vígan van.

A külső részen egy idős bácsi kiabál. Nincs meg a hallókészüléke, semmit nem hall.

Három és fél óra telt el mióta behoztak. Azóta három fájdalomhullám zúzott végig rajtam. Végre jön egy doki. Kikérdez. Alaposan. Ma már harmadszorra mondom el  részletesen, hogy mi történt.

Megnézi a teszteredményeimet, örül neki. Szépen vagyunk. Azt mondja, várjuk ki a műtét időpontját, addig meg legyen csuriban a kezünk (fingers crossed), hogy ne kelljen megint behozniuk. Végezetül kapok egy halom gyógyszert és egy műtéti időpontot.

Hajnali fél kettő, nagyon hideg van kint. A taxit várom. Kicsit félek, a zsúfolt sürgősségi után a kihalt parkoló mellett... Fáradt vagyok.

Nemsokára itt a kocsi, belegyalogolok egy térdig érő pocsolyába. Hm... meg sem lepődöm. A taxis srí-lankai. Megbeszéljük, hogy milyen hideg van itt nyáron és milyen károsak a légkondicionáló berendezések. A kocsink előtt átszalad egy róka. Hatalmas, csodaszép, a pláza kereskedelmi bejáratához megy (ott vannak kukák).

Lassítunk, hogy nehogy elcsapjuk.

A házunkban már mindenhol sötét van, a mobilommal világítok a bejárati ajtónkig. Mashu még ébren vár. A gyerekek nagyon meg voltak ijedve - főleg Csongor, ő attól félt, hogy engem is megszúrnak majd a kórházban mint őt és nekem is úgy fog fájni -, de azért el tudtak aludni időben.

Megnézem őket és mérhetetlenül boldog vagyok, hogy reggel én ébreszthetem őket.

Szerző: Hicudzsi

23 komment

Címkék: betegség NHS

A bejegyzés trackback címe:

https://hicudzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr835550349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21264 2011.01.25. 20:36:03

én is boldog vagyok, hogy hazaértél épségben. Remélem, a műtétig már nem lesz semmilyen gubanc. Vigyázz magadra, te nő! Csókolom a családot **

Melinda 2011.01.25. 20:45:26

huhh.....ezt még olvasni sem volt jó,nem hogy átélni:( csak hogy jobban vagy,és végre otthon! vigyázz magadra!!!!!!!!! (ha nem indiszkrét.akkor megmondanád milyen műtéted lesz?) lehet én vagyok tüte,de nem jött le:(

ruju 2011.01.25. 20:59:53

hú, mi van veled? jobbulást, szorítok.

Angéla 2011.01.25. 22:41:03

Csuriban az én ujjam is! Ölellek!

58775 2011.01.25. 22:50:00

[ana](#11109750): Én is remélem, főleg Csongi szülinapja miatt. A jövő héten lesz! :D [Melinda](#11109780): Igen, végre itthon! Most az sem zavar, hogy jön fel a parketta. :) Ez egy rutin belgyógyászati műtét lesz csak, nem valami nagy dolog. Kulcslyukműtét, ambuláns ellátásban - ha minden igaz. Sajnos elég régen szenvedek vele... Mikor Csongor megszületett utána hajnali négykor vánszorogtam el néha az ügyeletre fájdalomcsillapító koktélért... [ruju](#11109826): Köszönöm :D Igyekszem :D [Angéla](#11110058): Édes vagy, köszönöm! Nagy ölelés neked is.:)

Gina 2011.01.25. 23:08:29

jaj... nagyon ijesztő volt olvasni... remélem, végre megoldják már ezt... és vigyázzanak Rád! az égiek is, meg azok a rosszéletű kínai nővérkék is, mert velem gyűlik meg a bajuk :S ölellek, drága :-*

Ziebi 2011.01.25. 23:22:08

Jajj, ezt tényleg rossz így olvasni...még akkor is ha egy kivételesen jó írás szerintem... Drukkolok nagyon hogy most már rendben elgyél a műtétig. :)

viko 2011.01.25. 23:31:42

szoritunk neked brightonbol a sikeres mutetert es h. kellemesebb elmeny legyen mint ez volt...

Kata 2011.01.26. 08:55:03

((Epekő-/epeműtét-nek hangzik...)) Mikorra kaptál időpontot? -csak hogy gondolhassunk Rád akkor is!!! Vigyázz Magadra!

150809 2011.01.26. 09:36:30

Örülük, hogy jobban vagy és kitartás a műtétig! És szorítok neked, hogy addig ne jöjjön elő még egyszer :) Gyerekek hogy vannak? Sikerült megnyugtatni őket? Szerintem mindenképpen beszélj velük a betegségedről, ha tudják, hogy mit történik veled, sokkal jobban fogják viselni akár a mostani rosszullétedet, akár azt, ha napokra kórházba kell vonulnod.

MissMiisz 2011.01.26. 09:51:52

Jaj,ne! Ezt nem volt jo olvasni. Vigyazz magadra! Remelem, hogy megoldodik a mutettel. Szoritok, hogy minden rendben legyen.

74111 2011.01.26. 11:07:06

Itt is jobbulást kivánok neked! Igen, sajnos többször szülő nőknél az epebántalom gyakran előfordul. Remélem addig is nem kell sokat szenvedned és a mütéttel is minden rendben lesz. Azért pihenni ne felejts ám el!!! Puszillak

Bonca 2011.01.26. 15:27:02

Jobbulást kívánok Neked!!

P_anka 2011.01.26. 18:34:54

Régóta zugolvaslak, de most meg kell szólalnom: drukkolok neked, nagyon! Csodálom az erőd, kitartásod, megérdemled, hogy végre legyen egy kis nyugalom! Nagy virtuális ölelés neked! Panka

68941 2011.01.26. 23:43:48

juj, ezt elég szomorúságos volt olvasni!! :( jobbulást és minden jót!!!

Dr. Lucifer 2011.01.27. 14:08:41

Hogy megint villogjak a memóriámmal: emlékszem ám a Kismamás sztoriból az ügyeleti kalandokra. :D Szorítok én is, remélem, minden rendben lesz. Ez a sürgősségi meg elég nyomasztó, így leírva is.

58775 2011.01.28. 23:22:46

[Dr. Lucifer](#11113043): Nagyon jól emlékszel! Sajnos úgy volt.:S [Euthymia ](#11112251): Nagyon köszönöm! Nagyon igyekszem. :) [P_anka](#11111651): Szia Panka, nagy szeretettel üdvözöllek! :) Azt hiszem ez a hétvége csak a pihenésé lesz (na meg a tanulásé :D) [Bonca](#11111273): Köszönöm! :) [Csilla](#11110669): Nagyon hiányzik már a pihenés, a sok stressz meg minden nagyon megviselte az egészségemet. Köszönöm! :) [MissMiisz](#11110550): Köszönöm neked is! Olyan jó lenne már találkozni Londonban egy kávéra veled is!:)

58775 2011.01.28. 23:26:33

[MerylVagyok](#11110510): Gyerekek nagyon édesek voltak. Édua rajzolt egy képet, hogy bevisznek engem a kórházba, aztán meg örülünk, mert meggyógyultam. Csongornak volt nehezebb mondani, hogy ne aggódjon, de végül ő is megnyugodott. :) [Kata](#11110419): huhh mindig elfelejtem, hogy 18 vagy 21. :) De majd megkeresem a levelet. :) Köszi előre is a rámgondolást.:) [viko](#11110129): Köszi, köszi!!! :) Sajnálom, hogy ma nem tudtunk találkozni egy brightoni barátunkkal sem :( jó lett volna veletek is összefutni, csak így is rohanás volt a nap. Majd ha szebb idő lesz, a tengerparton piknikezünk egyet, jó?:) [Ziebi](#11110119): Köszönöm :) [Gina](#11110102): Rosszéletű kínai nővérkék :DDDDD Majd befenyítem őket veled :)))

Era 2011.01.29. 14:43:44

Sok-sok gyógypusz neked.....és vigyázz magadra......és mindenképp beszéld meg a manóiddal a műtétet. Szorítok neked...nektek.

Dorisz 2011.01.31. 21:59:55

De jo,hogy Brightonban ilyen rendesek,hogy rogton tudtak idopontot adni mutetre is! Es meg a varolista se hosszu ezek szerint :) Erdekes,hogy irtad, hogy a szomszed leanyzo is fetrengett es kapott oxygent - sose ertettem,hogy miert vannak a betegek ennyire elvarazsolodva attol,ha valaki kap O2-t, vagy sima fiziologias sooldatot a venajaba. De foleg az agyilag szerenyen bebutorozottaknal es a hiszterikaknal nagyon jol mukodnek ezek a dolgok, olyan szepen le tudnak tole nyugodni. :) Kivanok szepeket,sikeres mutetet.

Ypszi 2011.02.07. 03:57:22

Na végre eljutottam ide is.. annyi, de annyi lemaradásom van olvasásügyileg, hogy ihaj :)) Csuriban van a lábam is, annyira szorítok! A fehér kezeslábas helyszínelőruha is lehet, itt kinn abban nyomják, tetőtől talpig. Aztán fene tudja, de nekem ez ugrott be :)

58775 2011.02.15. 11:30:47

[Era](#11132016): Végül nem lesz még műtét... Kiderült, hogy az nem műtéti időpont, csak most a kórházban fognak megvizsgálni... újra... [Dorisz](#11136959): nem Brightonban vagyunk már.:) Augusztus óta várok műtétre, decemberre adtak időpontot, Szenteste 24-én lett volna, de akkor otthon voltunk egy jó hónapra. Tőlem kérdezték, hogy kérek-e oxigént, de azért mert nem kaptam nagyon levegőt, nem tudtam rendesen levegőt venni. De nem kértem. [Ypszi](#11155855): tényleg, lehet, hogy valami rendőrségi ruha volt. :)

Etty 2011.05.24. 07:28:54

Your aneswr was just what I needed. It’s made my day!
süti beállítások módosítása